Jak stworzyć skuteczne ogłoszenie o pracę?

  1. Strona główna
  2. Poradniki, Pracodawca
  3. Jak stworzyć skuteczne ogłoszenie o pracę?
Filter

Pracodawcy, często nie zdają sobie sprawy z tego, że odpowiednio skonstruowane ogłoszenie o pracę potrafi przyciągnąć znacznie więcej kandydatów do pracy, niż takie stworzone „na kolanie”.

Głównym zadaniem ogłoszenia o pracę jest umożliwienie pracodawcom znalezienia odpowiedniego pracownika. Szansa wyraźnie się zwiększa, im dokładniejsze informacje znajdą się w ofercie.

Tworząc ofertę pracy, w pierwszej kolejności zadbaj o jej układ. Informacje, które dodajesz do ogłoszenia o pracę, muszą przede wszystkim zachęcić kandydata do przesłania CV. To, co z pewnością zainteresuje osobę poszukującą pracy na wstępie to treść ogłoszenia.

W treści oferty pracy powinien zdecydowanie znaleźć się krótki opis firmy. Kandydat musi wiedzieć, gdzie aplikuje i co robi się w jego potencjalnym miejscu pracy. Po drugie – dokładna nazwa stanowiska i podane miejsce pracy. Tuż za tym bezwzględnie musi zostać umieszczony opis stanowiska wraz z zakresem obowiązków i odpowiedzialności za wykonywane zadania na określonym stanowisku.

W ofercie pracy powinny zostać sprecyzowane wymagania wobec kandydata, tak aby na etapie rozmowy kwalifikacyjnej, czy na etapie zatrudnienia nie pozostały żadne niedomówienia. Nie ma co ukrywać, że kandydaci w ogłoszeniach o pracę poszukują także informacji o tym, co pracodawca oferuje. Jest to jedna z kluczowych informacji, która absolutnie musi się znaleźć w treści. Dobrze by było także podać konkretną stawkę lub przynajmniej widełki płacowe. Pozwoli to zaoszczędzić czas przeznaczony na rekrutację obu stronom.
Ważny jest także sposób aplikowania. Jeśli jako pracodawca masz specyficzne wymogi co do treści, formatu i sposobu aplikowania, zamieść odpowiednią informację w treści.

Przypomnij w ofercie o konieczności dodawania klauzuli o przetwarzaniu danych osobowych. Jest to bardzo ważna kwestia, bez której aplikacja nie może zostać rozpatrzona. Tym bardziej w dobie wszechobecnego RODO, jest to absolutnie konieczne, inaczej rekruter/pracodawca nie ma podstawy, aby móc skontaktować się z kandydatem do pracy.

Konstruując ofertę pracy, warto pamiętać o schemacie ich tworzenia. Dobrze, jeśli pracodawca trzyma się powyższych wytycznych. Niekiedy odrobina szaleństwa w postaci zmiany graficznej, układy itd. może przynieść zamierzony efekt w postaci większej ilości aplikacji, jednak poszukujący pracy przyzwyczajeni są do pewnych standardów, według których oceniają ofertę pracy jako wartościową lub nie.

Co niezwykle ważne, ogłoszenie nie może mijać się z prawdą. Opis stanowiska musi być precyzyjny prawdziwy! Jeśli w treści znajdują się nieadekwatne opisy pracy, szybko zostanie to zweryfikowane na etapie pierwszych trzech miesięcy pracy. Wtedy nie należy się dziwić, jeśli pracownik zrezygnuje z pracy. Najważniejszą zasadą poza wszelkimi wizualnymi elementami jest zawarcie prawdziwych informacji w ogłoszeniu.

Zostaw komentarz